Prin reforma demarată în sistemul educațional, metodele de educație
se cer continuu perfecționate, deoarece învăţământul trebuie să pregătească elevul pentru viaţă, pentru a face față tuturor provocărilor cotidiene. Profesorul trebuie să contientizeze rolul său de ghid, de mentor pentru elevi.
Contrar stereotipurilor și prejudecăților există o logică a tuturor lucrurilor, o logică a universală, iar cel care pătrunde în tainele matematicii n-o reneagă si nu încearcă s-o modifice. Cel mult are tendința de a o înfrumuseța.
Ce este matematica? Nu este decât un exerciţiu al rațiunii, pregătitor pentru marile probleme ale vieţii, ale profesiei, ale carierei? Ce altceva poate fi matematica decât saltul uriaș în timp, de la nivelul de gândire experimentală, ineficace, la gândirea euristică, creatoare de lucruri noi? Ce altceva poate fi matematica decât tiparul în care vom turna forma personalităţii noastre viitoare?
Acestea sunt doar câteva idei care ne fac astăzi şi oricând să exclamăm că cunoaşterea trece prin matematică. Că este necesar ca să-i facem pe discipolii noștri să iubească matematica aşa cum îşi iubesc lucrurile prețioase ,telefonul şi calculatorul. Să-i învăţăm că doar descifrând misterele matematicii, pot avea anumite progrese și rezultate, care altfel li s-ar părea irealizabile.
Doar apelând la concepte, date şi abilități matematice dobândite, demonstrând totodată aplicabilitatea matematicii în viaţa dezi cu zi, elevii pot atinge acele obiective care să-i pună în valoare atât personalitatea cât ți profesionalismul.
Misiunea cadrului didactic este de a-i convinge discipolii noștri, utilizând tehnicile și tehnologiile didactice relevante, că învăţând matematica, lucrează la făurirea viitorului lor, al țării și al neamului.
Ursu Ana – șef catedră disciplini exacte Ș.P.nr3