Anunț, concurs pentru ocuparea funcției vacante de: Director adjunct pentru instruire și educație 

ȘCOALA PROFESIONALĂ NR. 3, MUN. CHIȘINĂU

(mun. Chișinău, bd. Decebal,70)

Anunță concurs pentru ocuparea funcției de:

Director adjunct pentru instruire și educație 

Actele vor fi depuse la subdiviziunea Resurse umane în termen de 20 zile calendaristice din ziua publicării anunțului.

Informații la numărul de telefon; 022 551 097

Ziua Profesorului Felicitare Școala Profesională

Din cornul toamnei, darnic, în Școala Profesională nr.3, mun. Chișinău răsună…..felicitările adresate cadrelor didactice.

Frazele doldora de cuvinte calde, precum teiul în floare, nu se mai sfârșesc. Vin în fiece an, purtând acel simplu și sincer ”Mulțumesc, Profesori”.

Anul acesta, ca și în anii precedenți, în Școala Profesională nr.3,  mun. Chișinău s-a desfășurat concursul: ”O felicitare pentru profesori”.

Frumoasă – i amintirea despre profesorii care te-au educat și îndrumat, așa vociferează elevii Școlii Profesionale nr.3,  mun. Chișinău, cu prilejul sărbătorii Ziua Profesională a lucrătorului din învățământ, indiferent de orice, chiar și în condițile de pandemie.

Distinți semănători de lumină, Onorați dascăli!

Vă aducem un curcubeu de crizanteme cu ocazia Zilei Profesionale și vă urăm realizări frumoase pe cel mai important ogor al neamului – suflet de copil.

Concurs pentru ocuparea funcţiei: Director adjunct pentru instruire şi producţie…

AVIZ ŞCOALA PROFESIONALĂ NR.3, MUN. CHIŞINĂU

anunţă concurs pentru ocuparea funcţiei: Director adjunct pentru instruire şi producţie (o unitate)

La funcţia de director adjunct poate candida persoana care întruneşte cumulativ următoarele condiţii:

  1. deţine cetăţenia Republicii Moldova;
  2. are studii superioare universitare;
  3. are vechime de muncă în activitatea didactică de cel puţin 5 ani şi deţine grad didactic;
  4. la data expirării termenului de depunere a dosarului nu a împlinit vârsta de 65 ani;
  5. cunoaşte limba română;
  6. nu are antecedente penale.

Doritorii care doresc să participe la concurs, prezintă personal (sau prin reprezentant), în biroul specialistului serviciu personal (MD-2038, mun. Chişinău, str. Decebal, 70, tel. de contact: 022551097, dna Hîncu Nelea), prin poștă sau prin e-mail [email protected], dosarul pentru concurs care va conţine următoarele acte:

  1. cererea de participare la concurs al cărei model este specificat în anexa nr.l la Regulamentul cu privire la organizarea şi  desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei de conducere în instituţiile de învăţământ profesional tehnic, aprobat prin ordinul Ministerului Educaţiei nr. 673 din 09.07.2015;
  2. copia actului de identitate;
  3. copia/copiile actului/actelor de studii;
  4. copia actului ce confirmă gradul didactic;
  5. copia carnetului de muncă;
  6. Curriculum Vitae de model Europass, specificat în anexa nr.2 a Regulamentului cu   privire la organizarea şi desfăşurarea   concursului pentru ocuparea funcţiei de conducere în instituţiile de învăţământ profesional tehnic, aprobat prin ordinul Ministerului Educaţiei nr. 673 din 09.07.2015;
  7. certificatul medical care atestă faptul că persoana este aptă din punct de vedere medical, fizic, (eliberat de medicul de familie) şi neuropsihic (eliberate de psihiatru/narcolog) pentru exercitarea funcţiei;
  8. cazierul judiciar sau declaraţia pe propria răspundere;
  9. alte acte/documente pe care le consideră relevante.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 26 octombrie 2020, ora 1700.

Școala Profesională nr.3, gazda concursului “Cel mai bun maistru. Cea  dea II-a ediție a concursului

Cea  dea II-a ediție a concursului național“Cel mai bun maistru-instructor” la meseria electrogazosudor-montator s-a desfășurat la Școala Profesională nr.3, mun. Chișinău.

În perioada 23 -24 februarie 2017, 26 de maiștri – instructori din școlile profesionale din țară și-au testat cunoștințele și abilitățile la proba teoretică și practică.

Învingător al concursului a fost desemnat Valeriu Munteanu, maistru-instructor la ȘP nr.2 din Cahul, care și-a menținut titlu câștigat anul trecut. Toți participanții au fost apreciați cu diplome din partea Ministerului Educației, iar finaliștii au primit premii bănești din partea organizatorilor

Buna desfășurare a concursului a fost asigurată de directorul adjunct pentru instruire și producție Ursu Andrei, care a oferit întregul suportul administrativ participanților și organizatorilor concursului.

Un aport semnificativ în cadrul procesului de planificare a activităților realizate pe parcursul celor două zile de concurs a fost adus de cadrele didactice ale instituției gazdă,  Alexandru Rusu – șef secție practică și Dinu Cernobrovciuc – maistru instructor.

Concursul “Cel mai bun maistru-instructor” la meseria electrogazosudor-montator a fost organizat de Ministerul Educației cu sprijinul Proiectului-parteneriat de instruire a meşteşugarilor „Kreishandwerkerschaft Hersfeld-Rotenburg”.

Video: http://protv.md/stiri/actualitate/indemnanare-si-rapiditate-de-asta-au-avut-nevoie-zeci-de-sudori–1793271.html









Rolul matematicii în formarea profesională a elevilor

Prin reforma demarată în sistemul educațional, metodele de educație
se cer continuu perfecționate, deoarece învăţământul trebuie să pregătească elevul pentru viaţă, pentru a face față tuturor provocărilor cotidiene. Profesorul trebuie să contientizeze rolul său de ghid, de mentor pentru elevi.

Contrar stereotipurilor și prejudecăților există o logică a tuturor lucrurilor, o logică a universală, iar cel care pătrunde în tainele matematicii n-o reneagă si nu încearcă s-o modifice. Cel mult are tendința de a o înfrumuseța.
matematicaCe este matematica? Nu este decât un exerciţiu al rațiunii, pregătitor pentru marile probleme ale vieţii, ale profesiei, ale carierei? Ce altceva poate fi matematica decât saltul uriaș în timp, de la nivelul de gândire experimentală, ineficace, la gândirea euristică, creatoare de lucruri noi? Ce altceva poate fi matematica decât tiparul în care vom turna forma personalităţii noastre viitoare?

Acestea sunt doar câteva idei care ne fac astăzi şi oricând să exclamăm că cunoaşterea trece prin matematică. Că este necesar ca să-i facem pe discipolii noștri să iubească matematica aşa cum îşi iubesc lucrurile prețioase ,telefonul şi calculatorul. Să-i învăţăm că doar descifrând misterele matematicii, pot avea anumite progrese și rezultate, care altfel li s-ar părea irealizabile.
Doar apelând la concepte, date şi abilități matematice dobândite, demonstrând totodată aplicabilitatea matematicii în viaţa dezi cu zi, elevii pot atinge acele obiective care să-i pună în valoare atât personalitatea cât ți profesionalismul.

Important-Information-300x215Misiunea cadrului didactic este de a-i convinge discipolii noștri, utilizând tehnicile și tehnologiile didactice relevante, că învăţând matematica, lucrează la făurirea viitorului lor, al țării și al neamului.

Ursu Ana – șef catedră disciplini exacte Ș.P.nr3

Un suflu nou pentru economia țării

constr

În urma reconceptualizării programului de învățământ în sectorul vocațional/tehnic, Ministerul Educației a demarat un proces amplu de reformare a sistemului de învățământ secundar profesional. Transformările dorite vizează școala profesională și cea de meserii, scopul cărora este formarea unei persoane înalt calificate, care va contribui la crearea valorilor materiale, sporirea bunăstării sociale şi dezvoltarea unei persoane active, independente, mature şi capabile de a face faţă necesităţilor naţionale.

Racordarea sistemului educațional la cerințele pieții muncii este unul din obiectivele de bază ale instituțiilor de învățământ secundar profesional, fapt ce oferă un suflu nou atât pentru învățământul vocațional/tehnic, cât și pentru viitorul economiei țării.

Vor fi efectuate investiții semnificative în capitalul uman, baza tehnico – materială, structura sistemului educațional, curricule modernizate, meserii actualizate și standarde ocupaționale elaborate.

Un alt avantaj al schimbărilor survenite, este cel al oportunităților oferite pentru viitorii absolvenți ai școlii profesionale. Cei cu calificare înaltă vor avea prioritate la angajare în câmpul muncii, vor fi la mare căutare, beneficiind de cele mai bune locuri de muncă și un salariu pe măsura așteptărilor. Salariu și oportunități apărute ca urmare a competitivității pe piața forței de muncă.

Acest curent al schimbărilor mult-așteptate a devenit o necesitate, în condițiile în care cerințele pentru capitalul uman au atins un nou nivel care include:”profesionalism, competență, inițiativă”. Un  set de calități și aptitudini cerute cu insistență de agenții economici, de toți acei angajatori care doresc un personal cu adevărat calificat pentru a putea face față sarcinilor puse în față.

În asemena condiții, asumarea rolului de pilon în formarea cadrelor de muncitori calificați pentru școala profesională este inevitabilă , fapt ce implică responsabilizarea suplimentară a tuturor actanților a sistemului de învățămînt profesional tehnic secundar

    Miza este enormă. Formarea profesională de calitate va asigura dezvoltare durabilă a economiei naționale, competitivitate în domeniile de activitate, rezultate pe măsură și întreprinzători dispuși să investească în sectorul respectiv.

Interesele sunt ale statului, ale angajatorilor și ale investitorilor.

Brînza Dorin; profesor de baz. antrepr. – grad did. II; Ș.P.nr3

SP3+6fata

Calitate, progres, performanță

„Calitatea reprezintă cea mai bună poliţă de asigurare a fidelităţii clienţilor şi de cîştigare a altora noi, cea mai eficientă apărare contra concurenţei şi singura cale de dezvoltare şi permanentizare a cîştigurilor.” (Ph. Kotler)

Școala Profesională nr. 3 este o instituţie modernă de instruire profesională, receptivă la idei inovative, orientată spre
perfecţionarea continuă a procesului educativ:
absolvenţii instituţiei sînt solicitaţi pe piaţa muncii datorită calităţii pregătirii profesionale şi competenţelor relevante în domeniul construcțiilor;
echipa managerială este orientată spre progres și inovație, căutând să identifice noi posibilități de dezvoltare prin valorificarea eficientă a resurselor umane;
cadrele didactice dispun de competenţe profesionale necesare pentru organizarea unui proces educaţional adaptat la cerinţele didatice moderne, centrat pe cel ce învaţă;
baza tehnico-materială este performantă şi oferă posibilitatea de a cunoaşte şi a implementa cele mai moderne tehnologii de formare a unui muncitor calificat;
instituţia are experiența participării în proiecte la nivel național și internațional;
instituţia are semnate acorduri de colaborare cu agenţi economici privind practica în producere a elevilor şi angajarea în cîmpul muncii a absolvenţilor.